Logo apeldoornsstadsblad.nl


Start met toeristische narrowcasting in Apeldoorn

  Toerisme

Apeldoorn - Met een eenvoudige druk op de afstandsbediening heeft Danny Paerl, voorzitter van het Toeristisch Platform Apeldoorn, woensdag 6 december het eerste narrowcasting scherm met toeristische informatie in het stadhuis van Apeldoorn geactiveerd. Vanaf nu is de meest actuele informatie over evenementen en toeristische activiteiten te zien op verschillende TV-schermen verspreid over de hele gemeente Apeldoorn.

De stichting Apeldoorn Marketing heeft van de Gemeente Apeldoorn de opdracht om recreanten en toeristen zo goed mogelijk te informeren over alle leuke dingen die ze kunnen zien en doen in Apeldoorn. Een van de acties om hiervoor te zorgen is het gebruik van TV-schermen op toeristische plekken ('narrowcasting'). Op deze beeldschermen staan de leukste uittips voor de komende week te lezen. Bij VVV-informatiepunten zoals Primera de Damper in Beekbergen en de Spar in Loenen, maar ook bij de recepties van onder meer bungalowpark Hoenderloo en het stadhuis in Apeldoorn. Komend jaar worden nog meer schermen gekoppeld en zijn alle toeristische tips op nog meer plekken te bewonderen.
Ondernemers die ook mee willen doen kunnen contact opnemen met Roeland Tameling van Apeldoorn Marketing via r.tameling@apeldoornmarketing.nl of 06-17453490.

Start
Wethouders Mark Sandmann (Economische Zaken) en Nathan Stukker (o.a. Citymarketing en Evenementen) zijn opdrachtgever voor de activiteiten van Apeldoorn Marketing om bezoekers gastvrij te ontvangen. In de woorden van Stukker: "ook dit jaar worden er weer honderden evenementen georganiseerd en dat mogen we veel breder bekend maken wat mij betreft. Dit nieuwe narrowcasting systeem past perfect in die ambitie". Wethouder Sandmann sluit zich daarbij aan en wijst op de impact van toeristen in de stad: "op de Veluwe werken bijna 21.700 mensen in de vrijetijdssector. Daarom investeren we ook samen in een hartelijke ontvangst van binnenlandse en buitenlandse gasten.

Over Apeldoorn Marketing
De Stichting Apeldoorn Marketing werkt aan de bevordering van een positiever klimaat op het gebied van wonen, werken, ondernemen en vrijetijdsbesteding in Apeldoorn. Dat doet de stichting door middel van een doelgerichte aanpak met activiteiten op regionaal en (inter)nationaal niveau. Hiermee verleidt ze jonge gezinnen om in Apeldoorn te (blijven) wonen, haalt ze professionals naar bedrijven in de gemeente, zorgt ze dat Apeldoorn aantrekkelijk blijft voor die bedrijven en stimuleert ze bezoekers van de Veluwe om hun vrije tijd in Apeldoorn te besteden.
Kijk voor meer informatie op de website www.gewooninapeldoorn.nl/narrowcasting


                                                                                                                                        

reageer als eerste
Meer berichten