Digitale vergaderingen Gemeenteraad Apeldoorn

Apeldoorn - Donderdag 2 april heeft de gemeenteraad van Apeldoorn voor het eerst digitaal vergadert. De drie vergaderingen vonden na elkaar plaats via Microsoft Teams en waren live te volgen via apeldoorn.parlaeus.nl. Inspraak was alleen mogelijk via de mail. Op 9 april zal de gemeenteraad op dezelfde manier vergaderen. Op 16 april zal de eerste mogelijkheid zijn voor inspraak tijdens de digitale vergadering.

De eerste digitale Politieke Markt verliep goed. Vanwege de maatregelen rondom het Coronavirus was deze geheel digitaal, waarbij de raad van Apeldoorn ook in deze periode invulling heeft gegeven aan haar taak als volksvertegenwoordiger en politieke verantwoordelijkheid. Tijdens de politieke besprekingen kreeg de kijker gelijk een beeld van de raadsleden in hun persoonlijke omgeving. Dit leverde leuke beelden op. Hier en daar waren wat problemen met verbindingen bij raadsleden, was het soms zoeken naar een goede communicatiediscipline en was er soms wat ruis of echo op de verbinding. Maar er zijn goede gesprekken gevoerd en voor een eerste digitale vergaderavond wordt er heel positief terug gekeken op de Politieke Markt van 2 april.

Op donderdag 9 april zal er op dezelfde manier vergaderd worden als op 2 april. Op de agenda staat de ‘Wet Decentrale Rekenkamers’ en het vervolg van de ‘Regiovisie Samen tegen Huiselijk Geweld: aanpak huiselijk geweld 2020 t/m 2023’. Burgers kunnen op het onderwerp ‘Wet Decentrale Rekenkamers’ hun inspraakreactie tot 8 april mailen naar otgriffie@apeldoorn.nl. Deze wordt dan geanonimiseerd bij de vergaderstukken geplaatst.
Achter de schermen wordt hard gewerkt om online inspraak mogelijk te maken bij de digitale vergaderingen van de gemeenteraad. 16 april zal dit voor het eerst mogelijk gemaakt worden.

Op de agenda van de Politieke Markt staan dan de onderwerpen ‘Coördinatieregeling en GREX Winkelcentrum Kerschoten’ en ‘Centrumvisie Ugchelen’. Inwoners die op deze onderwerpen willen inspreken worden via Microsoft Teams uitgenodigd voor de digitale vergadering. Hiervoor kunnen geïnteresseerden zich aanmelden via otgriffie@apeldoorn.nl. Ook is het mogelijk om een inspraakreactie per mail te sturen naar hetzelfde mailadres, via dezelfde werkwijze als op 2 en 9 april. Ook deze vergaderingen zijn digitaal te volgen via apeldoorn.parlaeus.nl.



Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden