Foto: Hanneke Stegeman, LekkerBoer

Zonnegaard straalt tijdens drukbezochte LekkerBoer Foodcamp in Apeldoorn

Apeldoorn - Op zaterdag 14 september konden kinderen en hun ouders een verse groentewrap maken en proeven samen met koks Leendert Scholtus en Bart Sprong van Restaurant Intens Thermen Bussloo bij tuinderij De Zonnegaard in Voorst.

Ruim 70 kinderen en ouders genoten van de prachtige plek die zijn naam alle eer aan deed op deze zonovergoten dag. Een bijzondere setting. Het had bijna iets magisch qua setting, sfeer en verhaal.

Kinderen en ouders mochten samen met Carlijn Geluk van de Zonnegaard zelf de ingrediënten oogsten, zoals suikermais, venkel en sla.

Maarten Ter Horst van Bootcamp055 zette kinderen en ouders letterlijk in beweging tijdens een kind-ouder farm bootcamp over de tuinderij. Het samen sporten gaf veel plezier bij jong en oud. Om mooie manier om samen lekker actief bezig te zijn in de buitenlucht.

Jelle van Dillen van MAMs kinderopvang nam de deelnemers mee over het erf langs de verschillende dieren, zoals kippen met kuikens, schapen, paarden, eenden en varkens., Daarnaast begeleidden zij de verschillende groepen.

Jumbo Wiegmans Apeldoorn leverde aanvullende producten voor het kookonderdeel van de Foodcamp. Ook organiseerden ze een 'teken je favoriete eten' kleurplaatactie in de winkel. De winnaars van de kleurplaatactie mochten gratis naar de Foodcamp.

De organisatie is zeer tevreden. "Dit is precies wat we kinderen en ouders willen laten beleven en meegeven. Een zaadje is gepland, hopelijk groeit het verder," aldus Hanneke Stegeman van LekkerBoer.
De Foodcamp viel samen met de Dag van de boerin. Boerinnen steken elkaar hiermee en hart onder de riem door elkaar een verwenpakket te sturen. Zij werken vaak mee op het bedrijf, achter de schermen en worden die dag in het zonnetje gezet. LekkerBoer ziet een mooie rol voor boerinnen om hun erf open te stellen voor initiatieven zoals de Foodcamp. Elk erf is anders met zijn eigen verhaal. Boerinnen kunnen een belangrijke rol spelen in verbinding naar de consument.

Meer berichten