Ruim 400 bezoekers bezochten op Vaderdag de open dag van de Picnic-hub in Apeldoorn.
Ruim 400 bezoekers bezochten op Vaderdag de open dag van de Picnic-hub in Apeldoorn.

Open dag websuper Picnic in Apeldoorn trekt 400 bezoekers

Apeldoorn – Op Vaderdag opende Picnic voor één keer de deuren van de hub aan Kanaal Noord 180 voor het publiek. De open dag in Apeldoorn was met vierhonderd bezoekers de drukst bezochte open dag van de online supermarkt tot nu toe. De bezoekers hadden een primeur: zij speelden voor de eerste keer het Picnic Woonkamerspel.

Sinds mei dit jaar kunnen de 72.000 Apeldoornse huishoudens gebruikmaken van de gratis bezorgservice van de websuper en rijden de opvallende elektrische Picnic-wagentjes ook daar door de straten. De open dag werd georganiseerd op verzoek van klanten: zij gaven veelvuldig aan benieuwd te zijn naar de weg die boodschappen afleggen voordat ze bij hen thuis worden afgeleverd.

Woonkamerspel
Bezoekers konden zondag tussen 11.00 en 16.00 uur ervaren hoe het logistieke proces van Picnic eruitziet. Zo waren er rondleidingen waarbij 'runners' (zoals de bezorgers in Picnic-taal worden genoemd) uitlegden welke stappen zij allemaal zetten. Dat gaat van het aantrekken van veiligheidsschoenen, het ontvangen van informatie over de bezorgroute en de teambespreking tot het scannen en efficiënt inladen van de producten.

In Apeldoorn werd zondag voor het eerst het Woonkamerspel gespeeld door de bezoekers. Een deel van de hub was omgebouwd tot woonkamer, waar klanten konden leren de Picnic-app zo efficiënt mogelijk te gebruiken. Ze kregen een boodschappenlijstje en moesten ze binnen de tijd hun boodschappenmandje vullen met de juiste producten. Als ze daarin slaagden ontvingen ze wat lekkers.

Zelf rijden
Er was ook veel animo om zelf een ritje te maken in een van de elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt. Bezoekers die erin slaagden hun wagentjes goed te besturen en in te parkeren namen vol trots hun runner-diploma in ontvangst. Kinderen konden zich verder vermaken in een elektrisch wagentje dat was omgebouwd tot ballenbak Bally, het opblaasbare luchtkasteel Bouncy en een voetbalgoaltje in Picnicwagentje Goaly.

Over Picnic
Voor de lancering in Nederland eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.

Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Daarna is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.

Meer berichten