Logo apeldoornsstadsblad.nl

Niet alleen de Tweede Kamer, maar ook wandelaars en fietsers willen dat het Kroondomein open blijft tussen 15 september en 25 december. (Foto: Anja Straathof)

Kroondomein blijft gesloten in najaar: open brief aan Koning

Apeldoorn - Ondanks een motie die in april jl. werd aangenomen door de Tweede Kamer, blijft Kroondomein Het Loo in het najaar gesloten voor publiek. Daarom organiseert De Faunabescherming op zaterdag 15 september een actie in Apeldoorn, waarbij ook de Partij voor de Dieren aansluit.

Woordvoerder Harry Voss laat weten: “Ik verwacht zaterdag zo’n 70 leden van De Faunabescherming uit het hele land voor de ledendag. Vanaf 15.30 uur is iedereen welkom bij het eerste deel daarvan. We verzamelen bij de ingang van het Kroondomein aan de Wieselseweg. Niko Koffeman (voorzitter De Faunabescherming en fractievoorzitter van de PvdD in de Eerste Kamer) doet de aftrap. Ineke van den Abeele (De Faunabeschrming) leest een open brief voor, die aan Koning Willem-Alexander wordt gestuurd. Daarna vervolgen leden van De Faunabescherming hun ledendag.”

Meer berichten

Shopbox