Foto:

Ondernemersverhaal van Arko van Brakel uit Apeldoorn heeft een plek in nieuw boek Ondernemers zijn net mensen

Apeldoorn - In het nieuwe boek Ondernemers zijn net mensen dat nu verkrijgbaar is staan de verhalen van vijftig kleurrijke en inspirerende ondernemers. Auteur Cor de Graag laat zes Gelderse ondernemers aan het woord die vertellen over hun weg naar succes. De Apeldoornse Arko van Brakel is een van de oprichters van het Semco Style Institute, maar hij is vooral een trainer in hart en nieren. Het boek levert een uniek kijkje achter de schermen van ondernemend Nederland. De auteur wil ondernemers inspireren en niet-ondernemers enthousiasmeren om de stap naar het ondernemerschap te zetten. 

Arko van Brakel was ook samen met Adam Curry de oprichter van de voorloper van Netflix en mede-eigenaar van Euronet, een van de eerste commerciële internetbedrijven in Nederland. Hoewel hij het heerlijk vindt om het podium te pakken is hij vooral ook een trainer. Brakel licht toe: “Mijn motto is work hard, play hard and rest hard. Dat laatste vergeten veel mensen en daardoor ben ik ook in een burn-out terecht gekomen op mijn 31ste. Hij vervolgt: “Als mensen naar aanleiding van mijn training hun baan opzeggen, gaan scheiden of uit de kast komen, dan realiseer ik de impact die ik heb gehad. Ik vind het leuk om mensen verder te helpen.”

De andere Gelderse ondernemers die een hoofdstuk hebben weten te veroveren in het nieuwe boek zijn Sandra Bonestro, directeur en eigenaar SB Consaletancy uit Nunspeet, Patrick Steggerda, directeur en eigenaar Beter Koersen uit Oosterbeek, Astrid Mast, directeur en eigenaar van Succes Trek je Aan uit Harderwijk, Nienke van Bezooijen, oprichter en eigenaar Presentation-Master uit Zutphen en Thom Arendsen, eigenaar en Managing Partner TED-B Associates uit Velp.

Gat in de markt

 Het boek maakt duidelijk dat het niet nodig is om te wachten tot je ‘het gat in de markt’ hebt gevonden. Mensen die als kansloos werden gezien maken duidelijk dat je nooit op moet geven. Zij hebben hun eigen pad gekozen, wat heeft geleid tot het succes dat zij vanuit een ogenschijnlijk uitzichtloze situatie hadden gevisualiseerd. Zowel ondernemers als ondernemende mensen die de navelstreng van loondienst nog niet hebben doorgeknipt, kunnen leren van de vijftig persoonlijke verhalen.

Na 6 weken is er al 75% van de eerste druk van Ondernemers zijn net mensen verkocht. “Dat het boek een succes is vind ik natuurlijk erg gaaf! Maar dat er ook serieuze kruisbestuiving tussen de ondernemers in het boek ontstaat vind ik van ongekende waarde”, aldus de Graag.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden